tisdag 13 januari 2009

Lite fix i sonens rum

Hej, här händer det inte mycket nu för tiden.. Det är någon slags halv-blogg-paus som råder. Jag har i alla fall börjat göra om i Pontus rum. Vi har köpt en vångingssäng å lie förvaringsmöbler. Det är inte klart än så jag tänkte bara visa lite detaljbilder. I Pontus rum är det mycket furu och färg som gäller. Jag vill väldigt gärna göra en väggmålning med ett träd å nå djur som ger en härligt naturkänsla i rummet och matchar furun- men det lär ju inte ske på en kväll...



Förvaring som sväljer en massa saker är bra!




På hyllan står mina smurfar - jo, du läste rätt MINA =) Han får inte ens leka med dom.. hmmm.. Men han har fått ett gäng att ha för sig själv att leka med, som inte är så värdefulla!


Är dom inte bedårande di små smurfarna - den här är en favorit!


Vackra förvaringsburkar från Hjortgården



Appropå Hjortgården så har jag kompletterat mina zinkhus med ett runt "mumin"-zinkhus!



Köpte oxå de fina zinkhästarna och hjärtarna där.

Det var alles för den här gången!

KRAMAR/Anneli

6 kommentarer:

Gummans Trädgård sa...

Så fint du har fixat Pontus rum.
Hyllan med backarna gillar jag.
Tänk att han får ha "dina"smurfar på hyllan.
Ha de...
Ann

Hjortgården sa...

Men så fint det ser ut - härligt med färg. Dom där smurfarna var ju helt underbara! Nu blev jag så inspirerad att ta mig an sonens rum - har bara lite för mycket idéer just nu och vet inte var jag skall börja!

Så bra sakerna från butiken gör sig hos dig - kan jag låna bilderna?
Du är så duktig med kameran.

Du vet - han menade det han sa om 25! :-)

Kram Maud

Vitt och nött sa...

fint du gjort! å bra förvaring är ett måste i ett barnrum!

va fint ditt muminhus :) va!!
ha en bra onsdag!
kram

Nilsènsch gården sa...

Finns det fler än jag som gillar jordglobar? Dom är så rogivande och funderar man på nåt ställe som man inte minns vart det låg, kan man gå å titta!! Jag ska precis börja i sonens rum å jag bestämde just att han ska ha en glob.
Jag minns inte om jag lämnat nån komentar till dig nån gång... en liten presentation, Anna heter jag bor i en by utanför Luleå. Jag har följt din blogg ett tag. Fruktansvärt impad att du hinner så mycket... ensamstående...ja ni gör det bra.
Kram Anna

Åsa sa...

Hej vännen!

Vilka bedårande smurfar. Ska bli spännande och se sen hur Pontus rum blir.

Kramisar Åsa

Vända blad sa...

Å vad fint du gör! Håller på och fixar i dotterns rum men det har kommit av sig lite...tack för ny inspiration! Så fina saker från Hjortgården, tänk jag som inte varit på nya stället ännu...
Kram Maria