lördag 13 december 2008

Lucia

Idag är det lucia å vi har haft så mysigt på morgonen! Slog på TV:n å såg luciamorgon å tände precis ALLA ljus som vi har i vardagsrummet =)


Om ni förstorar bilden ser man att lucia är på TV:n å imorgon är det tredje advent - rätt fyndig bild inte sant?! Tänkte faktiskt inte på det när jag fotade, såg det sen när jag öppnade bilden!


Ljus i vår hus!

Jag hoppas att ni får en riktigt underbar lucia och tredje advent.

Å en annan sak, 6 200 besökare!!..... Helt otroligt!! Det var ju NYSS som jag hade utlottning när vi hade passerat 2 000 besökare!

Jag blir så GLAD över alla ni som hälsar på å VARJE ORD som ni skriver VÄRMER och GLÄJDER i MASSOR

Ikväll ska jag hälsa på er alla som har skrivit en liten kommentar - många nya har hittat hit och skrivit en liten hälsning, det ska bli så roligt att se hur ni har det!

KRAMAR

11 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Tänk att vi sov bort Lucia - var och skottade snö hela natten - visst är det härligt med snö till Jul - men nu räcker det.

Fyndig bild - ibland får man till det utan att vara medveten om det!:-)

Grattis till alla besökare - men det är inte så konstigt med din fina blogg!

Kram Maud

Gummans Trädgård sa...

Grattis till alla besök på din blogg. Är inte förvånad för den är "jättebra"
Tack för receptet på Peppakaksrulltårtan.
Nu ska vi baka.
Ha de...
Ann.

Mia sa...

Visst är det mysigt med alla dessa ljus, jag gör likadant här. Tänder alla ljus och njuter.

Ha en mysig Lucia!
Kram Mia

Anonym sa...

Ibland får man till den mest underbara bild utan att det var meningen... som den med ljusen och tvn.

Ha en fin lusselördag!

Eva Linnea sa...

Välkommen in till mig och titta på mitt lilla Luciatåg! Bilderna tagna med min alldeles nya kamera. Kram Eva Linnea

Anonym sa...

Så mysigt ni har det med alla tända ljus :)
Vill tala om att jag inte glömt bort dig men för tillfället så saknas orken så kommentarena blir inte så många just nu.

Önskar er en fortsatt mysig lucia.
Kram!

White cotton grass sa...

Mysigt med alla ljus! Jag gjorde likadant igår. =)
Trevlig Lucia!

Vitt och nött sa...

grattis till dina besökare!

å vilken mysstämning de va hemma hos dej! älskade den andra bilden! å vilket underbart skåp å vilka kransar sen då! FIIINA!

ha en fortsatt skön kväll!
kram!

annashusidingtuna sa...

Vilka mys bilder du bjuder på i dag, det måste vara det mysigaste som finns att i mörkret tända en hel massaljus!
Kram Anna

Interiörboden sa...

Vilka fina bilder!!
Det är så mysigt med levande ljus!!

Ha en fortsatt trevlig kväll och tredje advent!!

Kram Sandra

Kristin sa...

Hej och grattis till alla dina besökare!!! Det är så klart fler än jag som trivs här! :-)

Idag bakade jag en variant av din pepparkaksrulltårta. Eftersom jag stod nere i köket och inte hade datorn på kunde jag inte kolla upp receptet utan gick lite på känn... jag tog vanlig rulltårtesmet med 2 msk pepparkakskrydda i stället för alla kryddor separat, och till fyllningen en burk creme fraiche + lite lingonsylt. Blev jättebra det med, och den var ju snabbgjord, så jag kommer absolut att göra om den! Fast absolut inte så fina skivor som dina, dem är jag fortfarande djupt imponerad av ... *fniss*

Ha nu en bra sista (?) arbetsvecka innan jul och hoppas ni kan vara lediga och njuta av helgerna ihop!

Kram / Kristin