tisdag 11 november 2008

Blivit med kökssoffa!!

Jag har fått tag i en helt bedårande kökssoffa!!! Precis en sån som jag länge letat efter - mjuka former men ändå rubust och bondhems-liknande. Här är den, kan inte låta bli att visa den fast jag bara har grundat.



FÖRE



Bilden är säljarens


GRUNDAD ETT VARV


Hittar inte min kamera, så jag fotade med mobiltelefonen = inte så bra bild!


Är den inte fin?

Nu kommer jag nog inte ha så mycket att visa förrän soffan är klar, så det lär bli lite tyst här från Vitt & Blandat - kanske fram till underbara ADVENT, men jag hälsar på er!
Varmaste kramen till er alla/Anneli

18 kommentarer:

Mer av allt sa...

Vilken jättefin soffa! Och finare lär den bli!! Ha det bra (trots eländigt väder). Snart är det ju advent och mysigt.

Kramar

Anonym sa...

Vilken otroligt vacker soffa!!!
Ska bli kul och se den när den är färdigmålad :)
Jag skulle själv vilja ha en kökssoffa men vi har inte plats tyvärr.

Ha det bra.
kram!

Gummans Trädgård sa...

Den soffan kommer att "sitta" bra hos dig......
Trevlig advent.
Ha de...
Ann

Gårdsromantik sa...

Underbar soffa!
Nu har du lite att pyssla med :-)

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Godmorgon Anneli!
Inte väckte jag väl dig tidigare?
;-)
Jag har kvar något enstaka stort vitt zinkhus - de zinkfärgade skall komma hem närsomhelst.

Just nu river vi tapeter...men snart skall jag rodda!

Kram Maud

Vit Spets sa...

Så ljuvlig soffan kommer att bli...

Jag köpte 1,2 meter av den mörkare & betalade ungefär 300 kr med frakt & allt. Kvalitén tycker jag är bra, ganska tät... jag har kvar småbitar om Du vill känna på "kvallan"...

Längtar oxå till advent!

Kramis
//Siv

Bitte sa...

Grattis till den fina soffan! :-)

Kram
Beatrice

Vitt och nött sa...

åh va fin! den kommer bli ännu finare när den är färdig! :) det ser vi fram emot!

sköt om dig!
KRAM

Vända blad sa...

Så fin soffa du har fått tag i! Gillar också soffor, det känns hemtrevligt på nåt vis. Spännande att se hur den blir när du är färdig!
Ha det gott, kram Maria

Åsa sa...

Hej vännen!
Jättefin soffa du hittat...ska bli spännande och se sen.
Kram Åsa

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Jättefin!!
Det är så kul att få saker klara till advent! Kör på o lycka till!!
Jeanette

Vit Gladiolus sa...

Du den är kanonfin!!!Skulle med vilja hitta en sådan!
Kramisar

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja jäääättefin.Hade en själv som avlutad länge.Men efter den målades vit blev den en favorit.






kram Viveka

Åsa sa...

Vad kul!
Vi ska nog kunna fixa till en kudde till dej...vi får slå våra kloka huvuden ihop. Röd text är jättefint...har tänkt gjort några såna men kan nog behöva en spark i baken. Håller på med allt just nu.
Linne med vit text är åxå fint och kanske mest användbart överallt.
Kungakronan är ju jättefin. Installerade 55000 clipartbilder i datasymaskinsprogrammet igår men har ej kollat hur man får fram det.
Kan göra lite olika förslag...hoppas jag och visa på arbetsblad (som jag precis lärt mej. Jag får väl testa på dej..hihi. Började gå igenom informationsböckerna till datasymaskinsprogrammet igår. Varje övning (har gjort 3) var ca 90 punkter. Det är 11 böcker. SUCK..
Vad har du tänkt dej för storlek på kudden?
I morgon (idag) ska jag åka iväg och handla tyg om det är bra väder.
Ska försöka handla mycket av bara nån sort.
Hör av mej, just nu ser jag dubbelt av trötthet.
Kramisar Åsa

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så kul att kika in till en till från norr. Soffan blir ju underbar.
Ha det bra. Kramis Tess

Gnistrande snö sa...

Underbar gammal soffa, det är verkligen något speciellt med de där gamla kökssofforna.

Kram
Katarina

Mer av allt sa...

Visst blev man glad i morse av att se att det snöat?! Hoppas att det ligger kvar över helgen så du och sonen hinner ut och åka pulka och kasta snöbollar.

Trevlig helg och kramar från mig!

Brunkullan Agneta sa...

Hej
Jättefin soffa, jag har mailet en bild på min kökssoffa, vilken påminner mycket om soffan du köpt. Hejdå Agneta