onsdag 5 november 2008

Mysfaktor 10 - å 4-årskalas!

Har återigen fixat i köket, nu känns köket lantligt, charmigt, varmt och TRIVSAMT - ett kök att vara och umgås i!


Ny matta


Mattan är köpt på IKEA


Köksbänken är numera både trivsam och praktisk när redskapen är framme


De små kryddburkarna hittade jag på återvinningsmarknaden för 10 kr styck. I ljuset brinner ett gingerljus från Yankee Candel, en underbar doft av jul sprider sig i hela hemmet!


I fönstret står en levande blomma nu i stället för en i plast. Den fin jordgubben kommer från Åsas Design.



Glögg från Alter Hedens, blåbär och rabarber är helt underbart goda!



Köket blev plötsligt ett KÖK med allt vad det ska vara!

Idag fyller min trollunge 4 år!!!

Det blir kalas för släkten idag och på lördag blir det barnkalas på Leos Lekland för hela slanten!

- KRAM -

9 kommentarer:

lovefriidrott sa...

Hej,

jättekul att du tittat in hos mig:)
Kul att det var någon fr Luleå.
Såg reportaget om dig i tidningen,
du har så fint.Jag har kvar vita servetthållare + en massa annat fint.
Kom gärna förbi.
Sätter upp dig bland mina bloggar.
Hoppas d går bra.
Ha d
sari

Gårdsromantik sa...

Grattis till Charmtrollet!
Hoppas ni får en härlig dag på Leos Lekland.

Så mysigt du har det i köket.
De där glöggarna måste jag prova.

Kram Maud

Åsa sa...

Grattis till din trollunge. Ja det ser verkligen trivsamt ut med lite färg. Glöggen verkar vara spännande. Krysstolarna du har är väl lika som mina (se inlägg)? Gillar dom jättemycket...mina är vita, har 4 målade och 2 omålade i förrådet.
Kramis Åsa

Gnistrande snö sa...

Tack för din gulliga kommentar!
Jättekul att hitta till din blogg.
Ser jättemysigt och ombonat ut i ditt kök.

Hoppas trollungen hade en underbar födelsedag!

Kram
Katarina

Vit Spets sa...

Grattis till gossen!
Leos lekland är ett bra ställe för kalas så även teknikens hus...

Glöggen måste jag ta & prova... i går kväll kom min väninna förbi hon hade köpt 2 st "årets glögg" med blåbär i - har inte testat än :)

Ha det bra
//Siv

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, grattis til 4-åringen:)
Kram Lallis

Gummans Trädgård sa...

Anneli.
Grattis i efterskott till din stora4 åring.
Tack för titten på bloggen.
Sundsby gård ligger på Tjörn. Den är mycket gammal, omnämnd redan på 1300-talet. Margareta Huitfeldt som levde på 1600-talet är den mest kända innehavaren av gården. Margareta vad på sin tid den rikaste kvinnan i Bohuslän. Nu ägs gården av Tjörns kommun som har många aktiviteter där bland annat ett fint café.
Ha de...
Ann

Vitt och nött sa...

hej!

du har ju fått det jättefint i köket! å hela din lägenhet ser ut å va jättefin! har ganska nyligen hittat hit å ja kommer tillbaka ofta :)

å grattis till trollungen!

kram ellen

Dalatorpet sa...

Hej!! Tack för titten hos mig!! :-) Grattis till den lille killen det blir nog en super mysig dag!! jag tycker mkt om Yankee candles men juldoften har jag nog inte provat.