onsdag 19 november 2008

Nångång ska vara den första!

För första gången i mitt liv har jag sytt ett par byxor!!!
Min son brukar titta på Def Leppards musikvideo "Let's get rocked" och "Pour some suger on me - live versionen (väldigt viktigt =)" När han fick syn på sångarens, Joe Elliots byxor, ville han ha likadana.

- Mamma, ropade han, kom å titta
- Kolla vad fina byxor han har!

Byxorna var ett par super tighta svarta skinbrallor med röda stjärnor på..

- Jag vill OXÅ ha sånna byxor mamma..

Tjaaa, vad gör man. Köper tyg och försöker. Nu blev det inte svarta med påsydda röda stjärnor. Än. Det får bli nästa projekt. Nu hittade jag ett fleecetyg som var svart med vita stjärnor, perfekt att ha under overallen - eller som överdragsbyxor när man ska å handla till exempel. Tyget godkändes oxå av "herrn' i huset"

Men fasen vad krångligt det var! Bara mönstret skapade ju en atombomb i skallen!!

- Jag KAN inte, väste jag till P som genast ringde till sin mormor och beklagade sig

- Alltså, mormor - mamma KAN inte sy. Du MÅSTE komma hit och sy mina byxor. Mormor...

Mormor kom, inte för att sy, men för att hjälpa mig att begripa vad det var jag klippt ut för delar och nålade i hop dom, fantastiskt nog så hade jag klippt ut rätt. Så här är dom - mina första byxor! Det var faktiskt kul och jag kommer definitivt att sy ett par till åt honom. Men det blir röda med svarta stjärnor i stället, det fanns inte svart byxtyg!



Här är dom =)


Yehhh, jublade P när han provade dom framför spegeln. Ett rätt gott betyg med andra ord!

Idag har tyget kommit så kökssoffan blir nog klar idag.

YEHHHHHH, jublar jag!

KRAMAR


13 kommentarer:

Dalatorpet sa...

Hej kul att du hittade in till mig :-) jo jag köpte det på blomsterlandet. De har sånt i en förpacknng som man anv för att täcka över vissa växter gav ca 59 kr för 1,5 x 3 meter som hittat ;-)

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå! Vilken raring, klart han ska ha såna byxor. Passar ju perfekt på lillen... =) Jätte fin blogg förresten.. ska kika runt lite mer! Kram Maria

Vända blad sa...

Men vilken rockstar han är! Inte behöver du väl sy ett par andra?! De ser verkligen sköna ut... vilket jobb du gjorde! Ibland kan det ju faktiskt vara bra att ha en mormor till hands ;)
Lycka till med sofftyget, lite lättare än lillkillens byxor kanske...
Kram Maria
Jo, jag ska nog gå på julmarknaden tror jag, om inget annat dyker upp förstås!

Anonym sa...

Joe Elliot kan slänga sig i väggen...vilken cool kille :)
Du är ju jätteduktig på och sy, de ser jättebra ut byxorna :)

Lycka till i utlottningen :)
kram!

Kristin sa...

Vad härligt att göra sin kille så glad!!! DUKTIGT! Jag kan bara sy raka sömmar på gardiner, och - om det vill sig riktigt väl - kuddar. Sedan är det tvärstopp, så jag är hemskt imponerad av ens tanken att försöka sy kläder!
/Kristin

Åsa sa...

Vilken härlig bild på din kille.
Byxorna ser ju jättefina ut. Skulle ha mailat dej men det är bara stress och trassel. Min hot-mail är helt död och idag ringde jag om min telia adress för det var en konstig ruta. Den fixad i alla fall.
Sen håller jag på med datorn och brodyrprogrammet...många övningar och text att läsa.
Gjorde lite olika förslag till din kudde och när jag kom ner och satte in USB-minne i symaskinen hade jag skrivit fel ord på alla...TYPISKT. Provade att lägga in din bild och stygnsätta automatiskt men det funkade ej...skulle vilja att du skickade en lika bild men med hjärta och text i olika färger, då kanske datorn tar det. Halkade sen in på manuell stygnsättning och det tar lite tid...och brukar bli dyrt....NÄ JAG SKOJAR BARA. För din del kostar det inget extra. Du är min söta och rara försökskanin.
Det är ju det här som jag måste lära mej....måste ta mej tiden längre fram.
Nu är det julmarknad 2 dar till helgen som jag syr till och så ska jag ta itu med några beställningar.
Idag har jag tillverkat några hjärtan till, som nästan är klara (12 st) i linne.
Klurar på bilden lite till även om vi inte använder den (den är vacker). Mailar dej nånting och visar lite förslag framöver.
Kramar Åsa

MiaMaria sa...

Hej!

KAn tänka mig att du har en riktigt glader kille hemma hos dig nu......

Lycka till inne hos mig!
MiaMaria

Mer av allt sa...

Vad nöjd han ser ut din lille rocker! Jag riktigt ser hur han gungar med och rockar loss framför tvn nu när han har så tuffa byxor.

Kramar

Viveka i Bläckhornet sa...

Tack snälla du för de fina orden :)

Och vilka tuffa brallor. De förstår jag att de blev uppskattade.Och mönster är krångliga...

Kramar Viveka

Golden&Vitt sa...

Yeeh jubel för dig, så glad liten kille med snygga byxor.Jag är såå imponerad av alla som kan sy( kan knappt trä på tråd i maskinen själv)
Och lycka till med soff tyget.

Kramz Annika och goldisarna skickar "slick nos puss till er"

Vitt och nött sa...

åh va fina dom blev, sitter perfekt :)

ja skulle sy ett par byxor en gång, ja va typ 12 år. men inga mönster här inte utan ja bara ritade lite som ja trodde skulle bli bra... så som ett par byxor ser ut liksom. två likadan bitar å sen bara sy ihop tänkte ja :)
började sy å såg verkligen fram emot att få ha byxorna till skolan nästa dag. så skulle ja testa dom... ja fick upp dom till knäna.. gud va mamma har pikat mej måånga gånger för detta!!

jaja har lärt mej å sy kuddar å så men ja ger nog mej aldrig på ett par byxor igen.. :)

kul de ska bli å få se soffan!! har längat :)
ha de bra!
KRAM

Västbacken sa...

Snygga byxor :) och fin blogg.
/Lotta

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej igen!

Har något åt dig på min blogg...

Kram Viveka