lördag 15 november 2008

Ett minne blott...

Det är ju verkligen ingen idé att klaga på vädret. Det är som det är och gör som det vill. Men jag kan inte låta bli att beklaga mig ändå.

Jäkla skitväder!

Varför kunde det underbara vackra väder som kom - fått vara kvar? Nej. Regn, mörker å elände skulle det så klart bli, igen..

Så här vacker var det för bara två dagar sen när jag var ute och gick på lunchen.


Ni som inte är från Luleå och med omnejd - har ni sett "Grabben i graven bredvid"? Det här är i alla fall bron som man får se massor med gånger i filmen! =) Lite kuriosa!!










Jag har varit och är rätt risig så det går trööööögt med kökssoffan, har bara grundat två varv än..

Hoppas att ni får en riktigt bra helg i alla fall - vädret till trots!

- KRAMAR -

12 kommentarer:

Kristin sa...

Hej kompis!!! Vilka härliga bilder. Måste vara härligt att kunna promenera på lunchen och se sådana vyer. Här är det nu +9,5 grader och regn - varmare än det varit på typ 1 månad, men fortfarande regnet. börjar bli lite tröttsamt, jag är inte så mycket för klafsigt höstväder.

Kul att få veta kuriosan om "grabben i graven bredvid". Jag älskar den filmen, och även boken (och bokens uppföljare, "Familjegraven").

Hoppas ni får en bra helg, trots ruskvädret!

Kram från Kristin

Gårdsromantik sa...

Ja det var då min vän...men snart är nog snön tillbaka!

Visst ligger Luleå vackert vid vattnet!

Kram Maud

Mer av allt sa...

Vilka härliga bilder! Det var så vackert den där dagen. Men idag är det ju lovande igen. Fast snön är ju inte kvar.

Ha en härlig helg trots allt!

Kramar

Gummans Trädgård sa...

Ha tålamod...
snart kommer mer snö...i mängder.
Ha de...
Ann

Anonym sa...

Hej nu har jag hittat din sida, fin soffan blev. Välkommen in till mig,o lämna gärna en kommentar.Lotta

Vitt och nött sa...

va vintriga bilder! jättefina!

hoppas du blir bättre snart!
å lycka till med soffan.
KRAM

Vända blad sa...

Underbart är kort, visst är det väl så det brukar heta..?
Men hoppas att vi får riktigt mycket snö till jul i allafall!
Hoppas du piggar på dig, nog för att soffan kan vänta men det är ju inte särskilt kul att inte orka med det man tänkt sig...
Underbara bilder du visar! Tänk vilken gnistrande diamant den är, vår stad!
Kram Maria

lovefriidrott sa...

hej,

vilka bilder!!
Luleå så klart:)
Snön är snart tillbaka hoppas jag.
Soffan blev fin.

Kram Sari

Åsa sa...

Hej vännen!
Vilka härliga bilder...synd att stämningen försvann. Inge kul med regnigt väder. Mailar dej senare.
Kramisar Åsa

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Förstår din ilska för det är så vackert med det vita landskapet. Eftersom vi älskar vitt hi hi. Det blir mycket ljusare och härligare då och det behövs verkligen nu i detta mörker.
Kram Marie

Golden&Vitt sa...

Heej igen , länge sen sist, men nu är jag och datorn kompisar igen så nu ska här "hälsas på" oftare.*ler*

Åhh du har blivit med soffa ser jag, den blir säkert jätte snygg.

härliga bilder du tagit fast dom är väl ett minne blott nu...snart kommer mera snö ska du se *tröstar*

Ha det bra Kram/ annika

Gårdsromantik sa...

Men så tråkigt med lillpojken tur att tempen har fallit.

Hoppas han piggnar till snart.

Kram aud