söndag 23 november 2008

Kökssoffan och tjuvstart!

Idag är det bara en vecka kvar till första advent!!!! Advent - det vackraste ord som finns, just nu i alla fall =) Å kökssoffan är klar JIIIIPPIIIIII. Det blev bättre än jag någnsin kunde tro. Tyvärr fick jag inte riktigt fram hur fint det blev genom bilderna - men ni ser ju hur den blev i alla fall!



Kolla gärna in hur det såg ut med den tidigare soffan, allt finns ju under etiketter: KÖK



Älskar den rubusta men ändå romantiska looken på soffan



"Fårskinn" från Gruvgatan 13


Det fina hjärtat har jag köpt från hon som har bloggen Västbacken. Hn har en helt fantastisk butik i kvarnen i min hemby Ale. I hennes butik blir man lite galen när man kliver in, man vill ha ALLT =)


Stolarna fick samma härliga fårskinn


Jag har tjuvstartat julen i 190 =)




De fina zinkfatet och siffrorna har jag oxå köpt från Västbacken




Visst är det vackert utanför mitt köksfönster?!

Har även fixat å pyntat lite i vardagsrummet, men det visar jag nästa gång.

Hoppas att er söndag blir precis så härlig en söndag ska vara

- KRAMAR -

25 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du skriver att advent är det vackraste ord du vet - just nu!

Får lite komplex när du har gjort så fint - men så är ju inte heminredning mitt största intresse. Mitt största intresse är ORD, skrivande och relationer. vad folk gör, vad de väljer - och varför?
Men visst vill de flesta ha det både vackert, varmt och mysigt - något som DU med bravur kunnat kombinera. Sitter man på din kökssoffa behöver man inte riskera UVI - även om värmen skulle vara neddragen...
Ha det fint!
/Biggan

Anonym sa...

Åhh vilket underbart mysigt kök du har nu inför advent och jul.
Sätt på glöggen och ta fram pepparkakorna så kommer jag på stubert och provsitter din färdigmålade, underbart vackra soffa...den blev helt otrolig och så mysig med fårullet :)
Jättefint!!!

Kram!

Vitt och blandat sa...

Biggan - är det Biggan som hade bloggen Tänkvärt; Biggans blogga gratis - det är ju inte säker att du kommer tillbaka och läser så jag får kanske aldrig veta.. Men om det ÄR du - roligt att höra från dig. Du har ju lagt ner din blogg =( trist.. Kramar till dig/Anneli

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!
Så finsoffan blev.Gillar fårskinnet jättemycket.
Här skiner solen idag, så nu väntas en långpromenad.

Haen bra dag

Kram Viveka

White cotton grass sa...

Det blev ju superfint med soffan! Fårskinnet blev pricken över i:et.
Tänk om man kunde få måla lite mer vitt hemma ;)

Brunkullan Agneta sa...

Soffan blev jättefin. Vad härligt det ser ut att ha klart till advent. Jag håller på att sy gardiner till ett allrum och sedan ska väl stjärnorna upp i fönstren och därefter är det bara att fortsätta med några rum till (närmare bestämt 5 stycken + köket). Kul men det tar tid. Ha en bra vecka/Agneta

Vända blad sa...

Men oj,oj,oj vad fint! Känner nästan doften av pepparkakorna och lussekatterna...och var det inte Tomten själv som kikade fram bakom fönsterrutan?
Håller med dig om advent, det är den finaste tiden på året, innan jul.
Soffan är otroligt vacker!! Köket supermysigt!
Önskar dig en fortsatt trevlig helg, kram Maria

Nettan sa...

Å va fin soffan var! Å vilket mysigt kök du har!
Kram Nettan

Anonym sa...

Jo, Anneli - det är den Biggan.
Du är så välkommen att titta in till min nya ngt trista men kanske kan det bli bättre - blogg!
www.kreativitet.bloggagratis.se

Västbacken sa...

Åååh tack snälla för att du nämner min butik på din blogg :)och vad fint du gjort hemma hos dig.
Ha det bra
/Lotta

Vitt och nött sa...

va bra den blev!!! å va mysigt de måste va å sitta på den :)
vilken julkänsla du har fått i köket! snyggt som attan :)

ha de bra!
kram!

Gummans Trädgård sa...

Så fint det blev.....bra jobbat.
Gardinerna gillar jag, lagom juliga, släpper in ljuset.
Trevlig Advent.
Ha de...
Ann

Lea sa...

Å hej och hå så fint du har gjort!!
Jag har faktiskt satt upp julgardinerna ikväll men det är dock det enda resten av köket, huset mmm ser ut sm en tromb har gått igenom. Men imorgon blir det andra bullar då ska här piffas.
Soffan blev ju en riktig karamell!
Ha det gott!
/Lea

Golden&Vitt sa...

Men anneli så SNYGGT det blev, och "fårskinnet" wow jätte läckert.
Blev tok sugen på att göra advent ljusstaken NU. Såå mysig advent du har och jo visst är det en vackert tid.

Ha en bra vecka, ni har väl oxå haft storm i natt enda positiva var ju att nu har vi fått snö *ler*

Kraamz/ annika

Nettan sa...

Hej igen! Tack för gullig kommentar hos mig, blir såå glad! Hoppas du har haft en skön helg! Ses snart igen!
Kram Nettan

Anonym sa...

Så underbart mysigt det är med fårskinnet i soffan!!!!
Hela köket ser väldigt gemytligt ut.
http://rosalucia.bloggagratis.se

Dalatorpet sa...

Hej!!! du låter som en person som man kan fråga lite om när det gäller nymfar :-)vi kommer nog skaffa en vän sen :-)

Mer av allt sa...

Oj vad fin soffan blev!! Jättebra jobbat!! Snyggt med fårskinnsöverdraget. Fina julgardiner.... ;-) Det är så fint nu när det snöat fast det var lite kaos i morse med oplogade vägar. Jag gjorde jul i går fast jag har lite kvar. Gullig adventsstake. Överhuvudtaget så hade du gjort det så mysigt hemma hos dig! Kramar

Hela rubbet sa...

vad fin soffan blev.
advent ja visst är de mysigt

Gårdsromantik sa...

Så härligt gosigt det såg ut med fårskinnet!

Fy vad kallt och blåsigt det är idag - har mest gått omkring och huttrat.

Tapetseringen är klar - var riktigt roligt mot slutet.

Kram Maud

Gnistrande snö sa...

Så himla fin soffan blev, ser så otroligt mysigt ut med det gråa fårskinnet och de fina kuddarna.
Superfint du fixat i ditt kök, var så mysigt att få kika in här.

Ha det gott!

Kram
katarina

Gnistrande snö sa...

Tack för din gulliga kommentar och kul att du tyckte om golvet.
Det är ett brädgolv som vi först behandlat med lut för att det inte ska mörkna/gulna sedan har vi oljat in det med sk. vit golvolja.
Ha en fin kväll!

Kram
Katarina

Inka sa...

Hörrudu din fuskis. Har du tjuvstartat julen...hahahaha. Jag förstår dig.
Det verkar många ha gjort. Snart kan jag själv inte låta bli.

Vilken underbar kökssoffa du fått tag i. Den blev ju helt bedårande målad. Jag är också ute efter en liknande. Verkligen underbar.


Kram Inka

Tulipa sa...

Den där kökssoffan var väldigt vacker!
Så fint också med det grå "fårskinnet".
Ombonat och varmt!
Ett kök att riktigt mysa och må gott i!
Kram Tulipa

VILLA MOA sa...

Vilken färg har du målat din soffa i? Det blev ju ursnygg!!

skulle vilja ha fårfäll i min favorit fotölj, "får" (;-) önska mig det till jul.

Kram/Nettan