måndag 24 november 2008

RÖR I ÖRONEN..... och lite annat

Jag har under en lång tid misstänkt att mitt barn inte hör, i ett halvår ungefär.

Han pratar väldigt högt. Han säger "mamma jag hörde inte vad du sa" och kommer mot en med hörat vänt mot min mun.

Han har inte hört ringklockan till ytterdörren.

Förra söndagen var vi i kyrkan och fick en barnens bibel. Han hörde inte kyrkklockorna.

Listan kan göras ganska lång. Idag fick vi äntligen komma till öronkliniken. Det visade sig att har kraftigt nedsatt hörsel.

Trumhinnan var helt stum. Inte en enda liten vibration gav den ifrån sig.

Nu ska han få komma på operation och få rör i sina öron. Han kommer med största sannolikhet att få hörseln helt återställd!

Det känns helt obeskrivligt underbart att min lilla trollbulle kommer att få höra igen - en helt ny värd kommer att öppna sig för honom...

Han gjorde en sån fin teckning på withboard-tavlan - jag måste bara få visa =)

Ser ni, han har gjort en bäbis i magen på den större huvudfotingen! Han har ritat ögonfransar på ögonen och hår. Det är så underbart hur deras förmågor och uppfattningsförmåga växer fram!! "kladdet" framför bäbisen är en tröja - han ändrade sig från att rita en mamma med bäbisen i magen, till en pappa som hade sin nyfödda bäbis under tröjan för att den inte skulle frysa =D

En annan "icke-inredningsbild"........ hm, nej det är faktiskt inte så makabert som det ser ut......

... man kan ju tro att jag är galen och lägger ut bilder på döda fiskar.. Men det är min lilla Praktbotia som ligger och sover!!!!! Den är så skön alltså, lägger sig på sidan i ett mjuk sängblad och sussar =)


Nu till lite mer normala bilder!

Har blivit så inspirerad av många av er som gör så fina hyasintarrangemang och pysslade till ett eget!


I den här fina urnan från GÅRDSROMANTIK planterade jag även en plättar i luften!

Det är fint med mossa och pärlor!

Kramar från en väldigt GLAD mamma!

17 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Förstår att du är glad över din lille pojk.
Det är första gången jag besöker dig och oj vilka fina bilder du visar(även de med mobilkameran)-
Kram Anna

Skomakartummen sa...

Skönt att få veta och få hjälp, speciellt för honom. Vad härligt att få höra ordentligt. Kram sari

Anonym sa...

Vad glad jag blev över din kommentar :)
Detsamma gäller dig, har du vägarna förbi så är du så välkommen så.

Vad skönt att din son ska få genomgå operation och kunna få börja höra ordentligt :)

Vilka underbara blomsterarrangemang du har gjort, jättemysigt med plättar i luften tillsammans med hyacinter.

Så söt :) Så skönt och få ligga och vila på ett mjukt litet blad.

Du har något och hämta hos mig.
kram!

Västbacken sa...

Vad skönt för er alla att din son får hjälp. Vad fint du planterat :)
/Lotta

Kristin sa...

Hej du! Vad skönt att få det ordnat med din lilla kille! Man vill ju att de ska må bra och ha det bra, så vilken kanongrej det kommer bli för honom att få höra ordentligt igen!!! Hoppas allt går bra med operationen och så. Blir det snart? Och tänk vad de kan fixa till idag... man blir imponerad!

Jättefina bilder, du hade gjort så fina arrangemang. Och den där krukan (urnan) - jättehärlig...!

Härlig bild också på huvudfotingarna! Sådana blir man glad av! :-)

Kram nu till er och ha det bra!
/Kristin

Gummans Trädgård sa...

Anneli.
Vackre bilder som vanligt.
Bra att du kontaktade läkare, nu kan det bara bli bättre.
Kram till er båda.
Ann

Vit Spets sa...

Halloj!
Skönt för sonen att han skall få börja höra & vilken tjusig teckning!!!

Skivan med de tre S är faktiskt ganska rogivande & bra tycker jag... men ändå så älskar jag Carola´s julskivor... - jaja Peter Jöback´s julskiva oxå :)

Även jag har planterat hyacinter... gillar din kruka från Gårdsromantik - jag har den stora skulle oxå vilja ha den lilla :)

Ha det gott
Kramis
//Siv

Vitt och nött sa...

förstår att de måste kännas skönt för både dej å din son!

fina bilder du visar! superdiggade din fisk :)

ha en skön kväll!
Kram!

Åsa sa...

Men oj vad tråkigt att din lille kille inte har hört. Och vilken tur att han nu ska få hjälp.

Ja här har jag missat ett inlägg ser jag...soffan blev kanon. Man blir ju lite stressad av att se allt det fina juliga du gjort. Själv har jag inte börjat...brukar vara tidig. Adventsljusen och blommorna blev så fina. Fårskinnstyget gillade jag jättemycket, men blir det inte svårt att stänga locket? Skulle åxå vilja ha.

Bilden på fisken var ju kul...såg faktiskt mysigt ut.

Kramisar Åsa

Mer av allt sa...

Min äldsta son var väldigt sen med att prata och fick rör inopererade när han var ca 2 år. Jag minns än när han låg på britsen - lillpojken.... Det hjälpte honom att höra - de var jättebra! Så det kommer att bli stor skillnad för honom! Vilka fina arrangemang du gjort!! Visst är det härligt juligt ute nu?! Kramar

Anonym sa...

Tack :)
Ja hon är allt bra go och omtänksam bloggerskan bakom Morse farm :)
Tänk så många goa och rara människor man har "mött" i bloggvärlden, inklusive du :)

Klart att du ska ha en award!!!
Du har en jättemysig och inspirerande blogg, som jag besöker flera gånger dagligen, och sedan så kommer du alltid med så goa kommentarer och de uppskattar jag enormt mycket :)

Jo tack, det känns efter och ha dragit ut även denna tand.
Det spränvärker i hela kinden och upp mot örat.
Denna gång fick jag kåvepenin så förhoppningsvis så blir inte smärtan lika långvarig som sist.
Men till råga på allt har jag blivit dunderförkyld och har så ont i halsen, usch vilken gnällspik jag känner mig som just nu ;)
När det gäller och ersätta tänderna så går tankarna fram och tillbaka.
Jag tror att jag vill ersätta dem framöver just för att må bra psykiskt och inte känna mig ful och äcklig.
Hos min tandläkare så kommer det att gå på mellan 20000-25000 per tandimplantat.
Dock ska såren, efter de utdragna tänderna, läkas i ca 6 månader innan man kan påbörja implantaten så jag har tid och tänka. Dessutom kan det bli så framåt sommaren nästa år att man även kan få ersättning för 6:e tanden och bakåt och det vore så underbart och kanske bara behöva betala hälften. Nackdelen är att man inte heller får vänta för länge med och sätta dit implantatet eftersom käkbenet kan dra sig undan.
Oj så rörigt detta blev kände jag :)

Ha det gott vännen!

Anonym sa...

Jassåru...
Vill man veta vad som händer där hemma får man tydligen komma hit och läsa här!

Kul att det blir bra för pontus, men int säger mor eller far eller syster någe!

Golden&Vitt sa...

vad härligt att få komma till doktorn och att lill killen får bli frisk, vi håller tummarna.

Så jätte fint du gjort med blommorna.Min plättar i luften tog jag väldigt snabbt kål på :)

Ha en bra dag/ annika

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vår ena tjej går på utredning nu om att ev också få rör..
Hon hör ok, men ändå..
Lycka till
Jeanette

Gårdsromantik sa...

Men så sött han vilar - visst var det väl så?

Tack för så fin reklam!

Nu kan du vinna vackra saker i zink på min blogg - zinkhus från Walther & Co och mycket annat!
Kika in och var med du också!

Kram Maud

Vända blad sa...

Hej! Får lite dåligt samvete över att jag inte kommenterat förrän nu...Så bra att du kunde "tolka" signalerna så att lillgubben får den hjälp han behöver! Du ska se att det ordnar sig bra! Mysig teckning han har gjort, barn är underbara..inte sant?
Hoppas du får en trevlig dag och helg! Fint med hyacinterna, ska köpa idag!
Kram Maria

Gnistrande snö sa...

Så skönt att man upptäckt hörselnedsättningen och nu kan göra någonting åt det. Förstår att det måste vara en enorm lättnad.
Vilka vackra blomsterarrangemang du gjort och härlig barnteckning. Tänk vad de är finurliga och duktiga de där små.

Önskar er en fin adventshelg!

Kram
Katarina