fredag 25 juli 2008

HISSA Å DISSA

Känner ni till begreppet "Hissa å Dissa" från Rix morronzoo? Jag hade tänkt göra just det - hissa å dissa.

Jag hissar: RADAR. Ett fantastiskt medel som omedelbart tar död på insekter och annat äckligt kryp som man inte vill veta av. Även ca två veckor efter man har sprutat, låt säga runt dörren, är det rent och fritt från ovälkommna kräk. Vi kan kalla dom kräk så är inga arter eller namn nämnda.

Jag dissar: MIG SJÄLV. För att jag är så frudulöst rädd för... en viss sorts kräk, så att jag måste ta till radar och döda - vilket jag verkligen inte vill. Men jag är förföljd av en viss sorts kräk. Jag flyttade från kräkens näste - men vad händer; dom kommer efter och jag kan riktigt se hur dom släpar med sig sina saker och resväskor och planterar sig just där JAG flyttat! Dom finns i överflöd. Imorse dödade jag 7 st, igår en, i förrgår oxå 7. Dom väller fram. I massor. I oändlighet...

Nu är klockan 9 och jag ska börja jobba... go'morron...

4 kommentarer:

Ett hus i vitt sa...

Nä attans vilken otur!! Så trist när man förväntansfullt ska beställa :-(. Lycka till med kräken ;-). Kram, Anette

Vitt och blandat sa...

Ja - tackar, tackar =) My home får inte hem dom förrän i början av september, å man har ju ingen aning om när Hemmets alla rum får hem fler heller - så om jag vill ha dom får jag snällt vänta... eller hitta andra alternativ... Kramar tillbaka

Mer av allt sa...

Radar är bra! Trist bara att hålla på med sådana kryp. Lycka till!

Fin lykta från Coop! Byrån blir säkert jättefin vit. Jag har ett skåp och en kista som är avlutade som jag tänkt måla vita.

Vilket sommarväder vi fått!!

A home far away sa...

Hihi kul med hissa o dissa gillar inte småkryp heller!

Hälsning från Singapore