tisdag 8 juli 2008

Temaskålen!!

Igår var det dags, då hade lille P varit en duktig kille och fyllt temaskålen med alla tio kulor och det bar i väg till Leos Lekland. Temaskålen är bland de bästa vi gjort - det är alltså en belöningsskål i sann "Nanny" anda. Inte för att jag ser Nanny, men jag har kastat ett öga nångång å hört andra prata. Lille P får välja tema, alltså vad han allra helst vill göra, så ritar jag en bild och skriver namnet på platsen och tejpar fast den på skålen. Till exempel; om han är lite grinig och inte alls är medgörlig säger jag "om du nu klär på dig och är riktigt duktig vid tandborstingen - flyttar vi över en kula" Då går det som smort! Temaskålen har eliminerat, kanske 70 procent av våra konflikter som kan uppstå - väldigt skönt! Kan varmt rekommenderas vill jag lova.

Idag är det marknad. Jag, lille P å mamsen ska dit å strosa lite.

Lille P fick en bil som kommer från Hägnan. Den matchar mitt kök perfekt (å det var faktiskt inte jag som köpte den!)- vilket ger en ledtråd om vilken färgsättning jag har i köket =) Bilder kommer snart!


Önskar alla en fin dag, varma kramar från mig

Inga kommentarer: