torsdag 21 augusti 2008

Födelsedag å spisupphottning!

Igår fyllde min far år! Vad köper man till en som har allt och som dessutom tycker att man ska komma tomhänt? Jo - en väderstation från Me and my home =) Jag vill passa på att verkligen hissa de personer som har den webbutiken. Jag skickade beställningen på fredag eftermiddag och pappa fyllde ju igår... Jag skriver och frågar om det finns nån möjlighet att skicka paketet idag?... Lite senare ringde jag å frågade "kan ni snälla skicka paketet idag..?" Vet ni vad hon svarade... "Hej jaa - är det du - jo vi står och packar paketet nu, det går med posten idag!"
---
Otroligt! Jag fick paketet på tisdag, snacka om service!!! Dessutom var hon supertrevlig - tack till Me and my Home!


Jag tycker den är jättevacker och rolig! Snöret borta; orkan =D
Pappas hus är vitt med vita knutar och en nybyggd veranda - tyckte den skulle passa fint där!

Jag har en fruktansvärt ful spis. Den är från slutet av åttitalet, då förstår ni... Jag har försökt att hotta upp den lite =) Nu har jag inga före bilder - det är den är för ful för. Men så här blev det efter i alla fall!


Spislocken är köpt på Dollarstore


De fina glaset med dekor är även den köpt på Dollarstore


En fin liten gräddsnipa fick bli ljushållare i stället! En gåva från mamma *puss*


Nu är det alla tiders å komma in i köket på morgonen å koka kaffe, tända ljusen och slippa se de rostiga plattorna å den missfärgade emaljen...

- stor varm kram till er alla -

PS hoppas ni överlevde orminlägget ;-D

6 kommentarer:

Piffa och Puffa sa...

TACK för dom otroligt fina orden på min blogg. Det värmde oerhört ska du veta. Det är alltid roligt när andra kommenterar det man själv skrivit men ALDRIG har jag fått en så fin och rörande kommentar. Den suger jag på länge.
Varma kramar Anette

Kristin sa...

Hej hej! Jag har också handlat från Me and my home och de har varit jättesnabba med leveransen = toppen!!! Väderstationen var söt, du får väl rapportera om snöret försvinner ;-)

fina spislock. vi har också liknande trist historia till spis. jag är så trött på den så jag morrar åt den varje gång jag ska göra något på den. Dessutom har den börjat grädda konstigt, när man gör kakor i ugnen. Det blir bränt i ena delen och inte alls gräddat i andra delen av ugnen... så en ny spis står högt på önskelistan just nu. Jag känner inte ens för att hotta upp den, mest bara slänga ut den ögonaböj...

Ha nu en bra helg och jovisst, jag överlevde orminlägget, men det är sååååå mycket trevligare med inredningsrapporter *fniss, hoppas du tar det på rätt sätt!*

Kram kram!
/kristin

A home far away sa...

Väderstationen är för ljuvlig, nej nu får jag ta mig i kragen och gå in och webbhandla!!

Det är ju så att allt i ens lägenhet eller hus kan ju inte vara tip topp, det har man ju inte pengar till då får man komma på andra lösningar...som du!

Ha en fin helg

//Gunilla i ett blixtrigt Singapor

Åsa sa...

Väderstationen är jättesnygg.
Spisen ser väldigt inbjudande ut..tänk om min åxå såg ut så...man kanske skulle börja med att skura den hihi. Ser mysigt ut.

Har mailat till dej...lycka till.
Kram Åsa

Henrikohelen sa...

Jag läste precis orminlägget! Hu! Har du ormar nu också?
Den där väderstationen har jag också, den är jätterolig! Jag köpte en till min moster också i present, kul med något annorlunda.
Kram
Helen

Inspiration i vitt sa...

Det såg mysigt ut på din spis nu när du grejat så.
Bra present till din pappa, den måste han väl tyckt om.
Mina fattigmansljusstakar på fot har jag köpt i en butik i Örebro.
Kram/Ingela