lördag 16 augusti 2008

I brist på annat...

Eftersom att det tar en sån evinnerlig tid att måla, jag menar - först tar det 18 000 år att måla eftersom det ska torka hur länge som helst mellan varven. Sen måste man ju måla så där en 11 000 varv innan det täcker... Jag vet inte riktigt vem som bär skulden; hon som håller i penslen eller det där som finns i burka?!! Nå - på grund av dessa omständigheter kan jag inte visa det jag tänkte - än!

Om jag hade haft kameran med mig i går hade jag kunna visat er en bild på en ekorre som höll vårt bananskal i sina små "händer" och åt slatten av vad som var kvar av bananen. Men nu kan jag ju inte det heller... Så här kommer faktiskt en dikt som jag skrev till en fd arbetskollega när hon fött sitt första barn. Den har en massa år på nacken, men den är rätt fin.


Vill önska Er alla en riktigt go morron - hoppas att Ni får en härlig dag


Försökte få med ångan från de rykande kaffet... hmmm

Varma muminkramar från mig

7 kommentarer:

Vit Spets sa...

Godmorgon! eller det va nog ett tag *fniss* vilka härliga muminkramar du delar med dig :) måste kolla upp det där sprutmåleriet på bergnäset! När vi målar använder vi vattenbaserad färg & en pensel för denna typ av färg...men nu när vi målar köksbordet så ser vi att det "blöder igenom" av träet underifrån ??? vi har verkligen slipat bort all lack som varit...vi får se hur vi gör! Stolarna är jag väldans sugen på att lämna in vi får se, måste kolla hur mycket han tar betalt!
Är det du som skriver såååå underbara dikter?
Många härliga soliga kramar från S.Sunderbyn, vart i Luleå bor du?
Kramis
//Siv

Vit Spets sa...

Åååå jag är skitnyfiken på dina stolar :) skall läsa mailet nu...
Kramis
//Siv

Mer av allt sa...

Lycka till med målningen! Väntar med spänning på att se resultatet.

Vilket härligt väder! Man blir så glad av solen.

Trevlig helg!

Anonym sa...

Vilken mysig lägenhet du har!
Jag blir nyfiken... och undrar om du kan mejla mig:
birgitta.wiik@kuriren.com

Gårdsromantik sa...

Jag ser ångan!

Vilken underbar mugg - som jag läste mumintrollen när jag var yngre.

Jag målar bara väggfärg just nu och den torkar supersnabbt.

Kram Maud

E* sa...

Go´kväll, varé här...men myyysig morgonstund Du försökt föreviga...undras så vad Du målar?
Instämmer i måleri klagan-måla & åter måla tänk om det räckte med en gång? Kika in på SVP Textil.se de är bl a de kuddarna som kommer finnas till Försäljning...så får Du en försmak.../kramen

E* sa...

Å glömde säga; Vilken fin Dikt!
Din vän borde blivit väldans Glad!
skulle jag ha blivit!!!/kram igen